Felanmälan
Fel i din lägenhet eller föreningens fastighet anmäls alltid till HSB:s felanmälan.
Telefon: 010-442 24 24 (helgfria vardagar kl. 07:00 – 16:00) eller via www.hsb.se/goteborg/felanmalan
Tänk på att alltid ange ditt namn, adress, lägenhetsnummer och telefonnummer.
Trygghets- eller fastighetsjour (Securitas)
Vardagar efter kl. 16:00 samt lördag, söndag och helgdagar är det Securitas Contact Center som hanterar vår fastighetsjour.
Alla dagar efter kl. 22:00 hanterar Securitas Contact Center också vår trygghets- och störningsjour.
Telefon: 010-470 55 98
HSB Göteborg, kundtjänst
Om du har frågor om dina avgiftsavier, överlåtelser eller andra medlemsfrågor.
Telefon: 010 – 442 20 00 – Måndag – fredag 08.00-16.00, (Gäller helgfria dagar), lördag-söndag stängt.
E-post: boendeservice.gbg@hsb.se
För mer information se: http://www.hsb.se/goteborg/.
TV och bredband
För felanmälan av TV och bredband kontaktar man via hemsidan Telenor eller telefon.
Telefon: 020-222 222
Felanmälan hiss
För felanmälan av hiss kontaktar man Hissteknik
Telefon: 031-337 36 39
Fel på taggläsare felanmäls till fastighetsskötarna.
Vattenskador
Vattenskador skall alltid anmälas till HSBs felanmälan samt styrelsen så att vi snabbt kan börja hantera skadan.
Utanför ordinarie arbetstid skall självklart Securitas kontaktas men därefter skall ärendet så snabbt som möjligt anmälas till föreningen.
Föreningens försäkringsbolag samt lägenhetsinnehavarens bolag måste också kontaktas omgående.