Sophantering, information
På stämman 21 november kommer vi fatta beslut kring en förändrad sophantering efter att vi fått ett föreläggande från Renova. Informationen har gått ut till alla medlemmar och här kan du ladda ner den informationen.
På stämman 21 november kommer vi fatta beslut kring en förändrad sophantering efter att vi fått ett föreläggande från Renova. Informationen har gått ut till alla medlemmar och här kan du ladda ner den informationen.
Nu är det dags – kom och få information om den förändrade sophantering som vi står inför i vår förening. Representanter från både Kretsloppskontoret och styrelsen kommer att finnas på plats vid informationsträffarna där du får veta allt som behövs. Du ges även möjlighet att ställa frågor om vad det innebär för dig och din hantering. Vi tillhandahåller även informationsmaterial.
Varför måste vi då förändra sophanteringen? Föreningen har fått synpunkter om brister i våra soprum – vi saknar spjäll som skyddar vid byte av tunnor i soprummet, lagförändringar för renhållningsbilarna som inte får backa på tillfartsvägarna till soprummen, samt att vi betalar för att renhållningspersonalen drar ut tunnorna ur soprummet för vägning och tömning av soporna. Vi betalar efter vikt vilket är stor anledning till sortering! En annan aspekt är miljön – genom att sortera våra sopor bidrar vi till ett renare Göteborg. Det som efter sortering eldas upp i form av restprodukter värmer upp våra hus istället. Det finns även andra ekonomiska aspekter – våra fastighetsskötare debiterar föreningen extra arbete för bl a byte av tunnor under helger för att undvika överfyllda tunnor. Detta skulle frigöra tid som de istället kan lägga på annat i vårt område, t ex renhållning och diverse småjobb där vi idag tar in externa leverantörer. Styrelsen har tagit in anbud från leverantörer för markbehållare och kommer att presentera denna typ av sophantering. I och med att soporna försvinner slipper vi råttor och andra skadedjur som trivs i soprummen.
Välkommen på nedan rekommenderade datum och tider!
Kallebäcksvägen 11 och 13 samt Ostgatan 2-6:
Gräddgatan 2-8 samt Ostgatan 8-22:
Vi ber dig tänka på att lokalen endast tar ett begränsat antal personer så kom i tid om du måste ha sittplats. Du som inte förvärvsarbetar rekommenderas att komma på de tider som är förlagda på eftermiddagen. Om du ändå inte har möjlighet att komma på någon av de föreslagna tiderna så kan du dels kontakta Kretsloppskontoret 031-368 27 00 eller läsa mer på www.goteborg.se under rubriken ”Bygga & Bo/ Avfall och återvinning/ Här lämnar du till avfall” eller kom till expeditionen och hämta informationsmaterial.
Styrelsen
Under juli månad kommer expeditionen att vara stängd då vi alla tar semester. Det går dock att få kontakt med någon i styrelsen via fastighetsskötarna, tfn: 031-313 02 59. Välkomna åter den 6 augusti.
En bilnyckel, upphittad på Gräddgatan, har lämnats in på expeditionen på Gräddgatan 2 och fås tillbaka mot beskrivning.
Nu har vi publicerat ett dokument där du tydligt kan se vem det är som står för vad gällande reparationer och fel i lägenheten. Du hittar dokumentet under Boendeinformation – Ansvar.
På stämman som hölls den 10 november 2011 utsågs en ny styrelse till föreningen. I den nya styrelsen ingår följande medlemmar:
Cim Magnusson, ordförande
Bo Stenlöf, vice ordförande
Lennart Lundberg, sekreterare
Ann Jalve
Meeg Dolk
Eija Persson
Karla Kollberg
Christian Nydell
Roger Petersson, HSBs representant
Annica Lundén, suppleant
Daniel Linné, suppleant
Till revisor utsågs Barbro Enghult och till Revisorsuppleant utsågs Mattias Wessling.
Den tidigare styrelsen skall ha ett stort tack för sitt arbete och engagemang!