Du ringer 031 – 313 02 59 och följer instruktionerna i vårt talsvar.
På detta nummer når du samtliga nedanstående service- och hjälpfunktioner i vår förening.
Mer information nedan.
Fel i lägenhet eller fastighet anmäls alltid till fastighetsskötare
Fastighetsexpeditionen, Kallebäcksvägen 15.
Besökstid: Helgfria vardagar 08:00 – 08:30 samt onsdagar 17:00 – 18:00.
Telefontid: Helgfria vardagar 08:30 – 09:00 samt onsdagar 17:00 – 18:00.
övrig tid telefonsvarare.
HSB Göteborg, kundtjänst
Om du har frågor om dina hyresavier, överlåtelser eller andra medlemsfrågor.
Telefon: 010 – 442 20 00 – Måndag 08.00-18.00, tisdag-torsdag 08.00-17.00, fredag 08.00-15.00, lördag-söndag stängt.
För mer information se: http://www.hsb.se/goteborg/.
Trygghets- eller fastighetsjour
Vardagar efter kl. 16:00 samt lördag, söndag och helgdagar är det Securitas Contact Center som hanterar vår fastighetsjour.
Alla dagar efter kl. 22:00 hanterar Securitas Contact Center också vår trygghets- och störningsjour.
Telefon: 031 – 313 02 59
Felanmälan hiss
För felanmälan av hiss kontaktar man Vinga hiss
Telefon: 031 – 776 57 01
På de nya hissarna gäller istället Rikshiss
Telefon: 031 – 711 16 80
Vattenskador
Vattenskador skall alltid anmälas till fastighetsskötarna samt styrelsen så att vi snabbt kan börja hantera skadan.
Utanför ordinarie arbetstid skall självklart Securitas kontaktas men därefter skall ärendet så snabbt som möjligt anmälas till föreningen.
Föreningens försäkringsbolag samt lägenhetsinnehavarens bolag måste också kontaktas omgående.
OBS! Vid fara för liv eller hälsa,
ring alltid larmnumret 112.